vrijdag 12 mei 2017

15 jarig jubileum VCT2



Beste lezer,

Zoals jullie waarschijnlijk wel weten zijn er vele verschillende clubs waarbij je van harte welkom bent met jou luchtgekoelde klassieker.

Zo kan je kiezen voor een algemene oldtimer club, een algemene Volkswagen club, een Luchtgekoelde Volkswagen club, een Keverclub, een Volkswagen busjes club en nog talloze anderen. Als je in het bezit bent van een Volkswagen Busje uit de periode tussen 1967 en 1979, dan is het zeer waarschijnlijk dat je ook lid bent van de club die speciaal gericht is op deze busjes. De Vriendenclub T2 , afgekort als de VCT2.

Deze club is opgericht in 2002, waarmee de club in 2017 dus zijn 15 jarig bestaan viert. Dit moet natuurlijk gevierd worden, daarom zou er dit keer extra worden uitgepakt met voorzieningen tijdens de voorjaarsmeeting. Natuurlijk was het 15 jarig bestaan ook voor mij een rede om de voorjaarsmeeting bij te wonen.

In de week vooraf aan de meeting was het weer nou niet echt om over naar huis te schrijven, dus ik zat alsnog te twijfelen of ik wel heen wilde gaan. Mijn humeur is een beetje als het weer. Hier en daar een bui met opklaringen.

Gelukkig trok het toch nog een beetje bij en zo voelde ik geen rede om niet heen te gaan. En dus die vrijdagochtend de bus uit de garage gehaald, slaapzak erin gedaan, stoel ingeladen, wat te eten en te drinken meegenomen en op naar Zeewolde.



Met een gematigd gangetje van zo'n 80Km/h reed ik over diverse binnenwegen langs de Oostvaarders Plassen naar Zeewolde, door de bossen daar tot ik op het kampeer terrein aankwam. Onderweg heeft de teller de 300.000km gepasseerd. Een mooi mijlpaal.

Eenmaal op de Wielewaal aangekomen was het weer droog, het zonnenetje scheen en er stonden al diverse busjes op het veld. Ik werd dan ook hartelijk begroet door diverse bekenden.






Als welkomsgeschenk kregen wij 2 bierglazen met daarop het VCT2 logo wat ook boven aan deze pagina staat. Een leuk kado, maar het had ook meteen een functie, want ivm het 15 jarig jubileum werd er gratis bier getapt.



Doordat de glazen van plastic gemaakt zijn, zijn ze licht van gewicht en nagenoeg onbreekbaar. Kortom deze blijven bij de bus.

De tijd vloog voorbij en ik moest alweer wat te eten gaan maken, Waar anderen de Barbeque of Dutch oven opstookten....



......had ik heb braaf een gerechtje gemaakt met rijst en kipfilet. Snel om te maken en best lekker met bier erbij.



Die avond bleef het lang gezellig rond om alle vuurtjes die gestookt werden en nadat ik dronken en vol was ging ik lekker tukken in mijn busje..



Op Zaterdag ging het feest gewoon verder. Er was een bus aangeschoven waar verse koffie (ook met likeur) werd geschonken, werden er hotdogs gemaakt, stond er een springkussen, en werden de velden steeds verder vol gezet met busjes die overal vandaan kwamen.



Maar ook de jaarlijkse algemene ledenvergadering vond plaats op de Zaterdagmiddag. De vergadering is nog nooit zo snel doorgelopen als dit keer, dus petje af voor de vergadersnelheid.

Die avond had de VCT-2 niet alleen bier en hotdogs geregeld, er hing zelfs een varken aan het spit, wat vakkundig werd klaar gemaakt en geserveerd.





Het eten was heerlijk. En als toetje kregen we een optreden van Bertje Doperwtje. De bekende straatartiest uit Alkmaar.





Bertje heeft mij in iedergeval wel weten te vermaken. Normaal als ik in Alkmaar aan het winkelen was bleef ik ook altijd even bij hem staan. Nu kwam hij speciaal naar Zeewolde toe om voor ons te spelen en te zingen.

Zondag is het traditioneel gebruikelijk om voor 12:00 je bus in te pakken en met gierende banden weer weg te rijden. Ik deed het iets rustiger aan en ergens in de middag keerde ik ook huiswaarts.

Ik kan in iedergeval terugkijken op een geslaagd weekend.

Mocht u nog vragen hebben? Stuur me een email: Briebelbus[@]Gmail.com of laat een reactie achter.

Groeten
Marcel

Geen opmerkingen: