maandag 18 mei 2015

Volkswagen T2, eerste ritje van de Briebelbus in 2015

Hallo beste lezers,

Het busjes seizoen begint altijd in april als het lekkerder weer wordt en de natuur voorzichtig kleuren begint te tonen. Normaal gesproken probeer ik dan in die periode eerst het jaarlijks onderhoudt aan de motor te doen, echter de momenten die ik daarvoor gepland had was het telkens regenachtig weer. Dat was voor mij de rede om op die dagen de bus in de garage thuis te laten staan. Ik bedoel ik probeer zoveel mogelijk het regenachtige weer te vermijden.

Maar toch ook in april hebben we een paar knappe mooie dagen gehad en op die dagen kriebelt het om met de bus een rondje te rijden. Dit hebben we dan ook gedaan. Karin heeft vorig jaar haar rijbewijs gehaald en ik heb sinds die tijd geprobeerd om haar eens achter het stuur van de Briebelbus te krijgen. Dat was mij tot op heden niet gelukt.

Nu, op een rustige weg in de Wieringermeer polder heeft ze dan eindelijk het stuur van mij overgenomen heeft ze haar eerste meters in de bus gereden.

Van Weblog van de Briebelbus
Van Weblog van de Briebelbus
Van Weblog van de Briebelbus

Karin vond het erg spannend en vreemd om te rijden, want de bus rijd natuurlijk heel anders dan de daily. De zitpositie is anders, het stuur is 6x groter en reageerd anders; de pedalen gaan anders naar de vloer en zitten ongelijk. En dan nog het roeren in de benzine (lees schakelen) Tja ik vond het erg grappig om mee te maken, en Karin vond het heel eng, maar toch ook wel weer grappig. De bedoeling is dat ze een beetje kan wennen om er in te rijden, zodat ze ook tijdens de lange vakantie ritten af en toe een paar uurtjes van mij kan overnemen.

Ik heb er ontzettend van genoten en ik hoop dat zij het net zo leuk vond als ik.

Mocht u nog vragen hebben? Stuur me een email: Briebelbus[@]Gmail.com of laat een reactie achter.

Groeten
Marcel

Geen opmerkingen: