woensdag 18 april 2012

Opening Bus seizoen 2012

Met het aanvangen van April is de lente weer begonnen; de vogeltjes fluiten er oplos; de eenden zijn met elkaar in een heftige paringsdans verstrengeld, wat zorgt voor vele ongelukkige botsingen met auto's; de tuin begint weer kleur te krijgen; soms wordt het ook weer wat warmer; kortom de aangename periode van het jaar staat weer te beginnen. Daarmee krijg ik altijd de drang om de bus uit de stalling te halen; te vertroetelen en weg te dromen over de mooie reizen die ik met haar zou willen maken. Vorig jaar haalde ik de bus pas in juni uit de stalling; heb er nagenoeg niet naar omgekeken. Met alle tijd die ik nu om handen heb kon ik het niet laten om de bus weer gewoon in april op te halen en er mee aan de slag te gaan. En dus ging ik met de opgeladen accu achterop mijn fietsje naar de stalling; en wekte ik ons Briebelbusje uit de winterslaap. Ze zat nog wat tegen mij te morren; ( zou ze net als mij last hebben van een ochtendhumeur? ) maar nadat ik haar liefkozend had toegesproken startte ze toch. Thuis aangekomen haalde ik gauw mijn nieuwste bus aanwinsten erbij:
Van onderhoud april 2012
- Een blik met 4,5 liter speciale classics olie. - een setje nieuwe bougies - een setje kabels; ik had vorig jaar 2 kabels stuk getrokken. - en de benodigde pakkingen voor de klepdeksels en de oliezeef. En zo kon ik ons bussie haar verdiende service beurt geven; waarbij ik de olie heb ververst; de bougies verving en de klepjes heb gesteld. Volgens mij was ons Briebelbusje hiermee erg in haar nopjes; want nadat ik dit alles gedaan had en de sleutel omdraaide sloeg ze binnen een paar tellen aan en ze snorde alsof het een lieve lust was. Heerlijk dit soort dingen; en daarmee is ook bij ons het bus seizoen officieel geopend. De dag erna ben ik direct met het bussie en de aanhanger naar Almere gereden om voor een vriend een luchtgekoelde VW motor op te halen die hij mogelijk in zijn bussie wil gaan inbouwen. Deze rit was echt weer een genot; heerlijk cruizen; zoals het bedoeld is. Ik hoop dat ik dit seizoen meer plezier van ons bussie mag hebben dan het afgelopen jaar. groeten en tot de volgende update Marcel

Geen opmerkingen: