maandag 3 augustus 2009

Volkswagen T2 - maken van lades in het keukenblok Westfalia Berlin

Ik heb een tijdje geleden misschien al eens geschreven over het beter benutten van de ruimte in de bus en dat ik lades voor het keukenblok ging maken.(zie het blogartikel voor het volledige artikel.)

Ik schreef hier o.a. het volgende over:




Het hout van de lades zijn nu gebeitst en gelakt, de rest volgt in een volgende update.....

Vandaag was het tijd om hiermee verder te gaan. Ik heb voorzichtig een randje verf eraf gekrabt, zodat bij de definitieve montage de lijm ook gaat hechten. Daarna heb ik gaatjes van 1mm geboord zodat er geen problemen ontstaan bij het spijkeren. Een bijkomend voordeel daarvan is dat de spijkers meteen in je hout blijven staan en je ze niet hoeft vast te houden om ze er in te rammen. ( met het op je vingers slaan als beloning )

Toen ik dat gedaan had kon ik de boel eens voorzichtig in elkaar spijkeren. Toen dat gedaan was werd het tijd om te gaan passen en te controleren. Wat blijkt; wat eerst in 2 gedeeltes werd opgeborgen paste nu makkelijk in 1 lade, daarmee houden we dus 1 lade over welke we met de inhoud van een vouwkratje kunnen invullen.

Hieronder een paar foto's van mijn werkzaamheden.




Ik ben heel tevreden over hoe de lades er uitzien en we zullen nu afwachten of ze in de praktijk ook bevallen.

Mocht u toch nog vragen hebben? Stuur me een email: Briebelbus[@]Gmail.com of laat een reactie achter.

Groeten
Marcel

Geen opmerkingen: