zaterdag 2 mei 2009

Nieuwe voorstoelen

Een grote wens die wij hadden was het verbeteren van het zit comfort. Nou zaten de voorstoelen niet zo beroerd, maar op de lange termijn is het toch prettig om goeie stoelen te hebben.

Daarnaast wilde ik graag hoofdsteunen in de bus. Het is wel moeilijk om goeie stoelen te vinden die bij ons interieur passen, want bij veel campers zijn de stoelen uitgevoerd in een combinatie van Westfalia stof, groen Skai en groene hoofdsteunen.

Daarnaast zijn vele Westfalia campers uitgevoerd met groene deurpanelen, terwijl de rest van het interieur bruin is ( net als bij ons )




Echter wij hebben naast standaard bruine stoelen ook nog bruine deurpanelen. Mijn wens was dan ook stoelen te vinden met een donker bruine hoofdsteun. Zodat als de tijd er rijp voor is de stoelen opnieuwe bekleed kunnen worden met Westfalia stof, gecombineerd met bruin Skai.

Ik heb uiteraard al rond gekeken naar stoelen die ik hier mogelijk voor kon gaan gebruiken, echter ik kon niets vinden dat mijn goedkeuring kon weg dragen en wat binnen het budget pastte.

Via het forum van de VCT2 site kwam op een gegeven moment het gesprek ook op voorstoelen en kleuren, toen ik daar aangaf dat ik opzoek was naar stoelen met bruine hoofdsteunen kreeg ik een meeltje van Eelke ( een mede forummer uit Arnehm ) dat hij een stel stoelen had staan die hij wilde gebruiken in zijn T2A, maar dat de bevestgingsrails anders waren en hij dus zijn hele bus moest verbouwen.

Dat vond hij te ver gaan en dus besloot hij de stoelen aan mij te verkopen voor een zeer interessante prijs. En dus gingen wij naar Arnhem om de stoelen bij hem op te halen.

En zoals we al voorspeld hadden waren de stoelen helemaal "plug en play" of wel de oude stoelen schoven we eruit, en de nieuwe er weer in en dat alles bij hem voor de deur op straat.

Thuis heb ik later nog de Westfalia overtrekken die over mijn originele stoelen zaten aangepast zodat ze ook weer over de nieuwe stoelen konden. Hiervoor hoefde ik enkel per overtrek 2 gaatjes te maken om de hoofdsteun bevestiging door te voeren.

Nu we de stoelen ongeveer 2 maanden in de bus hebben zitten ben ik al volledig aan de stevigheid en comfort gewend geraakt. Ik ben erg blij met deze upgrade van de bus.

Hieronder een paar foto's van de oude en de nieuwe stoelen.


De originele bruine stoelen zonder hoofdsteun maar met overtrekhoes


De nieuwe stoelen, bruin maar met hoofdsteun


Detailopname van de hoofdsteun


Het eindresultaat; stoelen met Hoofdsteun en Westfalia motief

Geen opmerkingen: