maandag 2 juni 2008

Werkzaamheden van de dag

Zaterdag had ik het stopcontact al geplaatst en de kabel aangesloten en doorgevoerd naar de motor ruimte. Maar ik had de draden nog niet aangesloten.

Dit heb ik vandaag op mijn gemak gedaan. De bedrading van de vorige trekhaak zat helemaal niet netjes. Draden verlengt met verlengbusjes en aan andere draden gekepen met van die knijp dingtjes.

Ik vond dat ik dat veel netter kan en dus heb ik de kabel op de juiste lengte afgestript, de draden voor de Linkerkant en voor de rechterkant gebundeld in een ommanteling.

Daarna de lichtunits opengemaakt. Ik heb nu alle draden doormiddel van
dit soort stekkertjes bedraad op de lampunits.


Vervolgens AMP klemmetjes op mijn kabels geknepen, ( met een goeie tang met stapjes en na het knijpen gecontroleerd door eraan te trekken )
op de lichtunit geschoven, de originele kabel erop geschoven en klaar.

Aan de bovenkant van de lichtunits gaat de originele kabel in ( met een sokje om hem af te sluiten. Aan de onderkant van de lichtunits zat een gaatje. Deze laatste heb ik gebruikt om mijn draad door te voeren. Voor de rest zit er nog steeds ruimte in om mogelijk water af te voeren.

Toen ik de massa kabel van de accu weer aansloot en de diverse verlichting aan deed werkte alles netjes naar behoren.


Het nieuwe 13p stopcontact


De bestaande draad doorvoer opnieuw gebruikt met een goeie kabel


De kabel gesplitst in links en rechts en weer gebundeld


Aangesloten op de lichtunits doormiddel van dubbele AMP klemmetjes

Weer een klusje klaar en weer iets dichterbij Budel en de vakantie.

Geen opmerkingen: