zaterdag 21 juni 2008

Aanpassen van de luifel

Vandaag een hele kleine update:

Ik heb tijdens het afgelopen evenement IKW Budel een Rubber profielstrip gekocht. Dit is speciaal gemaakt om iets aan

de regengoot te bevestigen.

We hebben ergens in 2006 al een luifel voor de bus gekocht. Deze wordt echter bevestigd met een stang. De luifel bevestig je aan de stang, de stang gaat met klemmen aan de regengoot.

Dit vonden wij niet practisch en dus moest er een oplossing hiervoor komen. Ik had al een tijdje geleden gezien dat bij Rolf de Kam van het Westfalia register een rubberprofiel hiervoor verkrijgbaar was, maar de prijs was behoorlijk hoog, € 15,- per meter.



Hieronder een foto van hoe het eruitziet als je het rubber aan de luifel heb:


(bron foto's www.vwbusclub.nl)

Uiteindelijk tijdens het Budelweekend de knoop doorgehakt, de luifel meegenomen en de de juiste lengte van het rubber uitgemeten, Ons luifel is 250cm en dus kochten we 260cm.

Nu moest dit nog bevestigd worden aan het luifel en dat gaat niet gemakkelijk. Met een standaard naaimachine is het rubber echt niet te naaien. Gelukkig bracht het VCT-2 forum mij op een idee: Een aantal mede-bussers hadden het zelfde probleem en die hebben het profiel door een zeilmakerij aan hun luifel laten zetten.

En zo ging ik ook op pad. Als eerste probeerde ik "Karsten tenten en outdoor" in Zwaag. Deze winkel maakt zelf tenten en heeft ook een service afdeling. In 1x was het raak. Zij konden het er voor mij aanzetten.

Dus gingen wij zaterdag met het rubber en de luifel naar de winkel. Binnen 15 minuten was het rubber er aangezet.

Perfect. Super snel dus en voor een prijs van slechts € 10,- was dat een perfecte prijs.

En weer zijn we een stapje dichterbij het einddoel :)

Nu nog even testen hoe snel de luifel nu op te zetten is en hoe het eruit gaat zien..

( nog geen duidelijke foto's van het eindresultaat gemaakt )

Geen opmerkingen: