dinsdag 4 maart 2008

plaatwerk van de motor deel 2

Het plaatwerk is besteld bij Hotrod, waar ook de motor vandaan komt.

Ik heb tevens nieuwe Homokineten besteld, zodat ik zeker weet dat er geen heftige en onrechtmatige slijtage hieraan kan optreden.

Aangezien ik zelf niet over apparatuur beschik om de homokineten op een juiste manier te monteren heb ik de oude aandrijfassen van de wielkant los gemaakt zodat ik ook die mee kan nemen naar de Hotrod.








Zoals je kan zien zijn ook de kachelbuizen aan vervanging toe.





Daarna ben ik gelijk verder gegaan met het schoonmaken van de motor ruimte. Daar had ik nu natuurlijk alle ruimte voor. Ik heb de Accu verwijderd, de Accubakken schoongemaakt en met een beetje motorolie ingesmeerd zodat er niet alsnog een vochtprobleem kan ontstaan.







Ook alle stukjes flexibele slang die aan het benzine terugloop systeem zitten zijn verwijderd.





En de dikke pluspool kabel die van de accu rechtstreeks naar de startmotor gaat.




Toen ik zo bezig was heeft Karin even snel een foto van me gemaakt.. Ik voelde net Fred Flintstone achter in die bus... :D




En vandaag kon ik het niet laten om ff achter het stuur van de bus te gaan zitten en te dagdromen over een heerlijke vakantie relaxed in ons bussie met een supper strak pruttelblokje in die Flintstone ruimte. En natuurlijk de luchtgekoelde VW meetings in het komende seizoen :D




A.s zaterdag 8 maart is het tijd voor de workshop bus-verlagen in Veenendaal ( georganiseerd door de VCT2 en gepresenteerd bij Rustbusters in Veenendaal)

Aangezien dit voor mij op de route is naar Doesburg heb ik de afspraak gemaakt om gelijk de spullen bij Hotrod op te gaan halen.

Geen opmerkingen: