dinsdag 15 januari 2008

Het bijvullen van de watertank

Ik vind het zelf niet gemakkelijk als mijn watertank leeg is deze uit het kastje te halen, naar de kraan te lopen en weer terug te lopen. Vooral omdat je altijd zal zien dat je een grote scheut water verlies als je hem terug zet in je kastje.

Nu zijn wij een echte kampeer familie geworden en zo besprak ik dit probleem eens met mijn vader. Hij vertelde dat hij bij zijn caravan een zelfde soort probleem had en dat hij een gieter gebruikte om zijn Watertank bij te vullen. Alleen een standaard gieter heeft een probleem en dat is recht uit einde. En je raad het al dat glijd van je watertank af en alsnog heb je een plas water in je kastje. Als je dan vloerbedekking heb is dat niet zo grappig natuurlijk en je loopt altijd het risico dat er vocht je houtwerk aantast en dat het weg gaat rotten.

Hij vond dit net zo vervelend als ik en dus ging hij aan de slag met een slangklem, een schroef een oude schoenlepel en een stukje slang om de schenktuit aan te passen. Hiermee kon hij makkelijk zijn watertank achter het serviceluik bijvullen.

Ik zelf werd hier niet zo gelukkig van en dus zocht ik naar een andere oplossing. De belangrijkste rede is wel dat een standaard gieter eigenlijk niet geschikt is voor drinkwater ( mogelijke afgifte van giftige stoffen )

Toen ik eens door de catalogus van de automaterialen zaak zat te bladeren viel mijn oog op deze gieter:



Hij heeft een gebogen schenktuit en... hij is geschikt voor drinkwater en heeft een inhoud van ruim 10 liter, wat gelijk is aan mijn watertank! Toen was voor mij de keus snel gemaakt, ondanks de prijs van € 25,- In vergelijking, een standaardgieter kost nog geen € 5,-

Ik heb hem gekocht en getest. Dit werkt voor ons perfect. Geen last van scheuten water in mijn kastje en hij hangt perfect over de rand van mijn watertank en ik krijg ook geen lamme armen meer als ik het water aan het bijvullen ben.

Het Merk van de gieter is Pressol en ik heb hem gekocht bij Cartall in Hoorn.

Geen opmerkingen: